Certificaten en premies bij Easytocare

De tarificatiedienst van Easytocare biedt ondersteuning bij de aanvraag en verwerking van jouw certificaten en premies als zorgverlener. Denk maar aan de eHealth-certificaten en de telematicapremie. Onze experten geven advies en beantwoorden al jouw vragen rond de aanvraag en het gebruik van certificaten en premies:

  • Wanneer heb ik recht op de telematicapremie?
  • Hoe moet ik mijn premie aanvragen?
  • Op welke andere premies heb ik recht als zorgverlener?
  • Hoe verloopt de aanvraag van een eHealth-certificaat?
  • Welk e-Health-certificaat aanvragen?

eHealth-certificaat

Het overheidsplatform eHealth reikt de eHealth-certificaten uit. Door de certificaten kan jij je identificeren als zorgverlener.

Je moet over zo’n certificaat beschikken als je toegang wil tot bepaalde basisdiensten van het platform. Op basis daarvan kan je als systeempartner geïdentificeerd worden.
Je moet het certificaat dus aanvragen via het platform. Wanneer het certificaat geconfigureerd is in jouw software, kan je de diensten van het eHealth-platform gebruiken.

De telematicapremie

De telematicapremie is een forfaitair bedrag dat het RIZIV jaarlijks uitbetaalt aan zorgverleners die hun patiëntendossiers beheren met een aanvaard softwarepakket. Bovendien moeten de zorgverleners aan andere belangrijke voorwaarden voldoen. Die voorwaarden verschillen per zorgverstrekker. Hieronder vind je de informatie per zorgverstrekker:

Heb je een vraag over premies of certificaten?

NL